achtergrond 1

Motor

Triumph Daytona 675 ’06

De Triumph Daytona 675 bewees zich direct als motor door lovende reviews te krijgen van alle grote tijdschrifen/websites en drie jaar op rij de International Bike Of The Year Award binnen te slepen (IBOTY, 2006-2008).

De Daytona 675 is aangepast voor op circuit door onderdelen die op de openbare weg verplicht zijn, zoals koplampen en spiegels, te verwijderen. Daarnaast is het kuipwerk vervangen door een racevariant en worden o.a. de tank, rem- en koppelingheuvel & rearset vervangen voor circuit dagen. Deze motor wordt ook weer teruggebouwd na een circuitdag voor straatgebruik.

​Binnen het huidige reglement mag een ZAC-motor voor de Rookie 600 Cup maximale aantal cc’s hebben van 600cc voor 4 cilinders, hierbij is voor de Daytona een uitzondering gemaakt voor 675cc, omdat deze maar 3 cilinders heeft. Om in de ZAC Rookie Cup te rijden kan meegereden worden tot een tijd langzamer dan 2:01 en een maximale tijd van 2:25, momenteel zit ik richting de ondergrens en is mijn streven om met deze motor aanstaand seizoen door te stromen naar de NK 600 F2 klasse.

Onderdelen

Banden: Pirelli Superbike SC1/SC2

Remmen: SBS 718 Racing Sinter

Olie: Mobil 1 vol syntetische olie

Aandrijving: DID 520 ERV3 15/48 ketting

Snelgas: Domino XM2

Filters: K&N olie- en uitwasbaar luchtfilter

Uitlaat: Arrow demper met mapping via OBDII

Circuitset

GB Racing covers motorblok plus voor- & achterwiel,
Circuit top- en bodemkuip,
Circuit Spatbord,
Circuit Kont,
Circuit windscherm,
2e tank met snelsluit dop,
Korte rem/koppeling heuvels,
Rem/koppeling beschermers,
Instelbare rearset,